Voor : particulier
Heeft u moeite om uw vaste kosten te betalen of krijgt u schulden? Dan kunt u hulp krijgen van de gemeente. Samen met onze medewerker schuldhulpverlening lost u stap voor stap uw geldzorgen op. De medewerker schuldhulpverlening gaat verder dan cijfers en documenten en kijkt goed naar uw persoonlijke situatie.
Het Zorgloket is op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar. U kunt ons bellen op telefoonnummer 0165 - 34 99 90.
Of stuur een e-mail via schuldhulp@rucphen.nl.
Bel 0165 - 34 99 90
De hulp en het advies van de schuldhulpverlener zijn gratis.
Verhuurders, zorgverzekeraars, energieleveranciers en het waterbedrijf moeten niet betaalde bedragen bij gemeenten melden. Dat staat in de wet. De gemeente moet u dan helpen. Daarom neemt onze medewerker schuldhulpverlening contact met u op als u problemen heeft met het betalen van de maandelijkse rekeningen. Zij kijkt samen met u wat er nodig is om de geldproblemen aan te pakken. Soms heeft u recht op subsidies of regelingen. Soms kunt u een bedrag in delen betalen. En soms is er andere hulp nodig. Samen met u willen we schulden zoveel mogelijk voorkómen. Deze aanpak heet ‘Vroeg Eropaf’.
De medewerker schuldhulpverlening kijkt welke organisatie in uw geval kan helpen en zorgt voor het eerste contact. Bijvoorbeeld bij huurschuld. We vragen Thuisvester dan om uitstel voor de bedragen die u nog niet betaald heeft. Dat kan alleen als u nieuwe rekeningen voor huur op tijd betaalt.
Verhuurders, zorgverzekeraars, energieleveranciers en het waterbedrijf delen deze gegevens met de gemeente:
De gegevens staan in een streng beveiligde databank. Alleen onze medewerker schuldhulpverlening kan bij uw persoonsgegevens. Wanneer u hulp aangeboden krijgt, kiest u zelf of u dit wilt of niet. Kiest u voor hulp? Dan spreekt u met onze medewerker af hoe we met uw persoonsgegevens omgaan. Wilt u geen hulp? Dan laat onze medewerker dit weten aan de organisaties die de niet betaalde bedragen hebben gemeld. Wij gebruiken uw persoonsgegevens nergens anders voor. Na een jaar worden ze automatisch vernietigd. Wilt u weten hoe wij omgaan met uw privacy of een beroep doen op uw privacy-rechten? Ga dan naar de privacy belofte van de gemeente.
Meld dit dan aan uw verhuurder, energiebedrijf, zorgverzekeraar en/of Brabant Water.