Voor : particulier
Gemeente Rucphen gebruikt persoonlijke informatie voor de uitvoering van haar taken. U kunt de gegevens die wij van u hebben bij direct ons opvragen. U logt hiervoor in met DigiD en geeft aan, waarover u contact had met de gemeente. Daarmee kunnen wij de juiste gegevens voor u opzoeken.
mijn gegevens opvragen via DigiD
Wilt u alleen weten welke gegevens van u in de Basisregistratie Personen staan? Dat kan op MijnOverheid.nl. Hiervoor moet u inloggen met uw DigiD.
Ook zonder DigiD kunt u uw gegevens opvragen. U vult dan een papieren formulier in bij het gemeentehuis. Op het formulier geeft u aan, waarover u contact had met de gemeente. Daarmee kunnen wij de juiste gegevens opzoeken. Neem wel uw een geldig identiteitsbewijs mee. Wij willen namelijk zeker weten dat wij niet uw gegevens aan iemand anders geven. Dit kunt u gebruiken als identiteitsbewijs:
Let op: We hebben een echt identiteitsbewijs van u nodig. Een kopie is niet voldoende!
Als uw gegevens niet kloppen, dan kunt u ons vragen ze te verbeteren (recht op rectificatie). Vindt u dat wij bepaalde gegevens niet meer nodig hebben? Dan kunt u ons vragen ze te verwijderen (recht op gegevenswissing). Of om ze niet meer te gebruiken (recht op beperking van de verwerking).
Bijvoorbeeld omdat u vindt dat wij niet goed omgaan met uw persoonsgegevens? Dan kunt u een klacht indienen bij:
Autoriteit Persoonsgegevens
Postbus 93374
2509 AJ DEN HAAG
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/.
Dan kunt u binnen zes weken bezwaar maken tegen dit besluit. In onze antwoordbrief staat hoe u dat kunt doen.
Aanspreekpunt
Paul Muller en Dries Wiersma
Functionaris voor de gegevensbescherming (FG)
e. privacy@rucphen.nl