Voor : particulier
Bel dan het Servicenummer t. 0800 - 333 66 99.
De rekening voor afvalstoffenheffing krijgt u elk jaar per post of via Berichtenbox van MijnOverheid. U kunt betalen met internetbankieren of automatische incasso.
Op jaarbasis kunt u 2 x ½ m3 afval aanbieden in de betaalde route aan de milieustraat te Etten-Leur, zonder dat deze bij u in rekening worden gebracht. Voor iedere extra aanbieding ½ m3 afval wordt op uw eerstvolgende aanslag € 12,50 in rekening gebracht. Heeft u geen gebruik gemaakt van de milieustraat, dan vervallen de kosteloze eenheden aan het eind van het jaar.
De gemeente verdeelt de kosten van huishoudelijk afval over alle gebruikers van woningen. Het gaat dan om de kosten van:
U betaalt een vast jaartarief en een tarief per aanbieding van uw restafval- en GFT-container. We maken géén onderscheid meer tussen éénpersoons- of meerpersoonshuishoudens. Het vaste jaartarief geldt voor ieder perceel waar structureel huishoudelijke afvalstoffen kunnen ontstaan.
U betaalt afvalstoffenheffing vanaf het moment dat u een woning in gebruik neemt. Wanneer u in de loop van het jaar uit de gemeente verhuist, hoeft u vanaf het eind van de maand waarin u verhuist geen afvalstoffenheffing meer te betalen. Bij een verhuizing op bijvoorbeeld 23 mei, betaalt u tot en met de (gehele) maand mei.