Onze beloften aan onze klant
Onze beloften aan onze klant
kwaliteitshandvest gemeente Rucphen
Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom hebben wij normen voor onze dienstverlening vastgelegd in dit kwaliteitshandvest.
Algemeen
- Onze informatie is correct, volledig en duidelijk.
- Wij staan u deskundig, correct en vriendelijk te woord.
- Als uw privacy in het geding kan zijn, dan vindt het gesprek plaats in een aparte ruimte.
- Wij houden ons aan onze afspraken.
- Mocht u om gezondheidsredenen niet in staat zijn om naar het gemeentehuis te komen en u neemt daarover contact met ons op, dan zoeken we met u naar een maatwerkoplossing.
Telefoon (0165-349500)
- Via ons centrale telefoonnummer zijn wij bereikbaar tijdens onze openingstijden.
- Wij nemen binnen 1 minuut de telefoon aan.
- Wij verbinden u maximaal 2 keer door.
- Als wij u niet meteen kunnen helpen, dan maken wij een terugbelnotitie met het verzoek u binnen 3 werkdagen terug te bellen.
Vraag R (0165-349990)
- Vraag R is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 12.00 uur.
- Als wij u niet meteen kunnen helpen, dan verzoeken wij u op een ander tijdstip terug te bellen of uw vraag te mailen naar VraagR@rucphen.nl
- Wij helpen u graag persoonlijk in het gemeentehuis, bel ons voor een afspraak.
Website (www.rucphen.nl)
- Onze informatie is actueel.
- Op onze website kunt u direct aanvragen doen en afspraken maken. U krijgt daarna automatisch een bevestiging per e-mail.
Balie
- Wij staan voor u klaar tijdens de openingstijden van onze balie.
- Bezoek op afspraak: wij houden ons aan het afgesproken tijdstip.
- Zonder afspraak: wij helpen u binnen 10 minuten
Bij drukte kan de wachttijd oplopen tot maximaal 30 minuten.
Meldingen over de openbare ruimte
- U kunt storingen en problemen in de openbare ruimte melden via FIXI, onze website of op 0165-349500.
- Wij laten u binnen 3 werkdagen weten wat we met de melding doen.
Post
Binnen 10 werkdagen nadat wij uw post hebben ontvangen, sturen wij u:
- het antwoord op uw verzoek, of
- informatie over de afhandeling van uw verzoek (behandelingsprocedure)
Stuurt u een bericht naar gemeente@rucphen.nl, dan krijgt u ook een automatische ontvangstbevestiging.
Social Media
- We reageren onder werktijd op uw privé berichten aan onze gemeente- accounts.
- Lukt dat niet dezelfde dag, dan zeker binnen 1-3 werkdagen.
Klanttevredenheid
- We horen graag wat u van onze dienstverlening vindt. Bent u tevreden? Of kan het beter? Laat het ons weten. Zo helpt u onze dienstverlening verbeteren.
- Lukt het niet om deze beloftes na te komen? Dan bieden wij u persoonlijk onze excuses aan.
- Lukt het ons niet om samen met u tot een oplossing te komen? Dan kunt u een klacht indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders.
Dat kan mondeling, via de website, met een brief of e-mail.