U bevindt zich hier: > Onze beloften aan onze klant

Onze beloften aan onze klant

Onze beloften aan onze klant                     

 kwaliteitshandvest gemeente Rucphen                           

 Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom hebben wij normen voor onze dienstverlening vastgelegd in dit kwaliteitshandvest.

Algemeen

  • Onze informatie is correct, volledig en duidelijk.
  • Wij staan u deskundig, correct en vriendelijk te woord.
  • Als uw privacy in het geding kan zijn, dan vindt het gesprek plaats in een aparte ruimte.
  • Wij houden ons aan onze afspraken.
  • Mocht u om gezondheidsredenen niet in staat zijn om naar het gemeentehuis te komen en u neemt daarover contact met ons op, dan zoeken we met u naar een maatwerkoplossing.

Telefoon (0165-349500)

  • Via ons centrale telefoonnummer zijn wij bereikbaar tijdens onze openingstijden.
  • Wij nemen binnen 1 minuut de telefoon aan.
  • Wij verbinden u maximaal 2 keer door.  
  • Als wij u niet meteen kunnen helpen, dan maken wij een terugbelnotitie met het verzoek u binnen 3 werkdagen terug te bellen.

Vraag R (0165-349990)

  • Vraag R is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 12.00 uur.
  • Als wij u niet meteen kunnen helpen, dan verzoeken wij u op een ander tijdstip terug te bellen of uw vraag te mailen naar VraagR@rucphen.nl
  • Wij helpen u graag persoonlijk in het gemeentehuis, bel ons voor een afspraak.

Website (www.rucphen.nl)

  • Onze informatie is actueel.
  • Op onze website kunt u direct aanvragen doen en afspraken maken. U krijgt daarna automatisch een bevestiging per e-mail.

Balie

  • Wij staan voor u klaar tijdens de openingstijden van onze balie.
  • Bezoek op afspraak: wij houden ons aan het afgesproken tijdstip.
  • Zonder afspraak: wij helpen u binnen 10 minuten

Bij drukte kan de wachttijd oplopen tot maximaal 30 minuten.

Meldingen over de openbare ruimte

  • U kunt storingen en problemen in de openbare ruimte melden via FIXI, onze website of op 0165-349500.
  • Wij laten u binnen 3 werkdagen weten wat we met de melding doen.

Post

Binnen 10 werkdagen nadat wij uw post hebben ontvangen, sturen wij u:

  • het antwoord op uw verzoek, of
  • informatie over de afhandeling van uw verzoek (behandelingsprocedure)

Stuurt u een bericht naar gemeente@rucphen.nl, dan krijgt u ook een automatische ontvangstbevestiging.

Social Media

  • We reageren onder werktijd op uw privĂ© berichten aan onze gemeente- accounts.
  • Lukt dat niet dezelfde dag, dan zeker binnen 1-3 werkdagen.

Klanttevredenheid

  • We horen graag wat u van onze dienstverlening vindt. Bent u tevreden? Of kan het beter? Laat het ons weten. Zo helpt u onze dienstverlening verbeteren.
  • Lukt het niet om deze beloftes na te komen? Dan bieden wij u persoonlijk onze excuses aan.
  • Lukt het ons niet om samen met u tot een oplossing te komen? Dan kunt u een klacht indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders.

Dat kan mondeling, via de website, met een brief of e-mail.